8 Kasım 2013 Cuma

23:44 - 4 comments

Listem :)

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara.

Şeymacanın önerdiği kitap var Yedinci Papirüs ya Stephen king den bi şey ya da Gitti Ama Unutulmadı Clive Cussler. Altın Kitaplar Yayınevinde de seçenek çok.

2. Kategori (10 puan): Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara.

Bilmiyorum o ruh halime kalmış bi şey seçip alacağım :) Adını beğendiğim bi kitap olur muhtemelen.


3. Kategori (10 puan): Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara.


Guguk Kuşunu okumayı düşünüyorum.Aslında bu kitabı sinemaya uyarlanan kategorisinde düşündüm ama adında hayvan ismi geçen bi şey gelmedi aklıma buraya dahil ettim.


4. Kategori (15 puan): 600 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.


Tutunamayanları okumak istiyorum yeter bitsin bu hasret :D


5. Kategori (15 puan): Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.


Alice Munro Bazı Kadınlar 'ı okuyabilirim karar vermedim daha


6. Kategori (15 puan): Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.


Sabahattin Ali okumak istiyorum Lüzumsuz Adam kitabını merak ettim ama öykü olduğu için sayfa sayısı 200den az ya da Peyami Safa Bir Tereddütün romanı klasiklerden sayılmazsa Dudaktan Kalbe'yi de tekrar okuyabilirim.Kararsızım burada seçenek çok :)


7. Kategori (15 puan): Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.


Kitap okurken yazarın hangi ülkeden olduğuna dikkat etmiyorum ama Rus, İngiliz, Fransız, Türk, Alman yazarları okuduğuma eminim  İsveç olabilir Fredika Bremer İsveç ve feministmiş sevdim bu adını onun The Home kitabı ünlüymüş onu okuyum :)


8. Kategori (20 puan): Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere.


Guguk kuşunu okuyacaktım ama kitap gezimde 1984 gözüme çarptı George  Orwell okuyacağıma dair söz vermiştim hem o sözümü tutayım hem de bu güzel kitabı okuyup filmini izleyeyim dedim


9. Kategori (20 puan): Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara.

Paul Auster "Kış Günlüğü" ilgimi çekti

Yazar bu kitabı neden yazdığını kendi cümleleriyle şöyle açıklar:
"Ne de olsa zaman azalıyor. Belki de şimdilik hikayelerini bir yana bırakıp hayatının anımsadığın ilk gününden bugüne kadar bu bedenin içinde yaşamanın nasıl bir duygu olduğunu incelemeye çalışsan iyi olur." demiş bu kitap olabilir.


10. Kategori (25 puan): Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.

Kitap Hırsızını okuduktan sonra Kavgam'ı okumaktan vazgeçmiştim ama Hitlerin kafasının içinde neler dönmüş mera etmiyor da değilim o yüzde Kavgam diyorum sıradaki :D

11. Kategori (25 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.

Aşığı olduğum bir kitap  "Atatürk"  zamanı gelmişse okuyalım  önceden denemiştim de sınavlardan dolayı yarıda kalmıştı. Andrew Mango  bu konuda ödül de almış Ulu önderi bizden daha çok tanıyan bir yabancı ..

12. Kategori (25 puan): Yayınlanmış en az beş kitabı olan bir yazarın ilk kitabını  veya romanını okuyanlara

Stephen King hayranıyımdır onun ilk kitabı Göz dışında 10-15 tane kitabını okudum ama Göz kısmet olmamıştı fırsattan istifade onu okuyum :) 

13. Kategori (25 puan): Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.

Burada da seçenek çokmuş Ayşe Kulin'in Adı:Aylin kitabını merak ediyorum.Biyografi diyince Oğuz Atayın da eseri var Necip Fazıl O ve Ben var sonra Sol Ayağım var ki onu da daha okumadım.Ama bilgisayarcı olarak Steve Jobs'ı da okumazsam ayıp olur tercihim Steve den yana olsun :)

14. Kategori (30 puan): Okuma yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.


1992 yılında doğdum 7 yaşında ilkokul desek 1999-2000 yılına tekabül ediyor :)

Tom Gordon'a Aşık Olan Kız varmış Stephen King
Bu kategori sıkıntılı biraz daha araştırayım da öyle bakalım 


15. Kategori (40 puan): Bir üçleme veya aynı seriden üç kitap okuyanlara.


Sherlock Holmes istiyorum beşlemeden ne kadarını bitirirsem artık :)





4 yorum:

  1. ne güzel kitaplar.

    alice munro, bu yıl nobel edebiyatı aldı. o kitabı okuycam ben de.
    atay ah ah.
    king cussler diğerleri.
    iyi seçimler.
    guguk da.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet alice in bu yıl nobeli aldığını biliyorum merak ettim kitabını inşallah hepsini okuyabilirim :)
      Atay da bi türlü kısmet olmamıştı elimdeki kitaplar bitsin hemen başlıycam okumaya :)

      Sil
  2. ben kitaplardan uzak kaldıkça bu aralar, her yerde kitaplarla ilgili bir şeyler görmeye başladım.. okumak gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sınavlardan dolayı mı okuyamıyon yoksa arada bi olur okuyasın gelmez bi dönem ondan mı :)
      sınava çare yok da okuma isteğin kalmadıysa iyi bi başlangıç devamı geliyo bende de olur arada :)

      Sil